طرز تهیه میلک شیک خرما + 10 فوت کوزه‌گری

طرز تهیه میلک شیک خرما - فروشگاه اینترنتی جنوبی

میلک شیک خرما

میلک شیک خرما یک نوشیدنی خوشمزه و مغذی است که افراد در هر سنی می‌توانند از آن استفاده کنند. این نوشیدنی با شیر، خرما و چند ماده سالم دیگر تهیه می‌شود و راهی عالی برای دریافت دوز روزانه کلسیم و سایر مواد مغذی ضروری است. این نوشیدنی به علت سرشار بودن از کلسیم، پتاسیم و ویتامین آ بخشی از فیبر مورد نیاز بدن را تامین می‎کند. می‌توانید از میلک شیک خرما به عنوان یک صبحانه سالم یا میان وعده عصر لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه میلک شیک خرما و فواید آن با ما همراه باشید.

میلک شیک خرما، نوشیدنی خنک برای برای روز‌های گرم پیش‌رو

میلک شیک خرما - فروشگاه اینترنتی جنوبی

میلک شیک خرما یک نوشیدنی مقوی و البته خوشمزه است که حتما با استقبال تمام اعضای خانواده و دوستان شما روبه‌رو خواهد شد. این نوشیدنی یک جایگزین سالم برای نوشیدنی‌های شیرین است. همچنین به علت چربی محدودی که دارد برای افرادی که رژیم غذایی برای کاهش وزن دارند، انتخاب بسیار مناسبی است و می‌توان از آن به عنوان یک میان وعده دلپذیر استفاده کرد.

علاوه بر این خرما به عنوان یکی از میوه‌های بومی مناطق جنوبی کشور ما، به سبب تنوع بالای آن و مناسب بودن قیمت خرما از محبوبیت بالای بین ایرانیان برخوردار است. این طرز تهیه میلک شیک خرما به عنوان یک دستور غذای گیاهی شناخته می‌شود زیرا بدون گلوتن بوده و کربوهیدرات آن بسیار پایین است. در نتیجه روشی عالی برای گنجاندن خرما در رژیم غذایی روزانه شما و خانواده‌تان است.

اگه علاقه داری 4 نوشیدنی خرما + تضمین سلامتی بخون

مواد اصلی میلک شیک خرما

مواد اصلی میلک شیک خرما - فروشگاه اینترنتی جنوبی

1- شیر

معمولا از شیر پرچرب در طرز تهیه میلک شیک خرما استفاده می‌شود. در صورتی که شما از رژیم خاصی پیروی می‌کنید و یا تنها برای سالم‌تر کردن میلک شیک خرمای خود به این ماده نیاز دارید، می‌توانید از شیر کم‌چرب یا بدون چربی استفاده کنید.
همچنین برای تهیه یک میلک شیک گیاهی، می‌توانید از شیرهای گیاهی مانند شیر نارگیل، شیر جو دوسر، شیر سویا یا شیر بادام نیز استفاده کنید.

2- خرما

هر عدد خرما شامل حدود 20 کالری و 5 گرم کربوهیدرات است، غنی از آنتی اکسیدان‌ها است و به همین سبب از آسیب سلولی نیز جلوگیری می‌کند. خرما در برابر التهاب خاصیت محافظت کنندگی دارد و باعث کاهش دمای بدن می‌شود. همچنین منبع خوبی از کلسیم (2.8 میلی‌گرم کلسیم) و سایر مواد مغذی ضروری است و گنجاندن آن در رژیم غذایی برای بدن بسیار مفید است. بهتر است از بهترین کیفیت خرما در طرز تهیه میلک شیک خرما استفاده کنید. ما به شما استفاده از خرما‌هایی که پوست نازک و گوشت نرم‌تری دارند را پیشنهاد می‌کنیم.

3- موز

در روز‌های گرم پیش‌رو استفاده از موزهای یخ زده در دستور طرز تهیه‌ میلک شیک خرما نه تنها باعث خنک‌تر شدن نوشیدنی شما می‌شود؛ بلکه به شیک شما حالت خامه‌ای و خوش طعمی می‌دهد. پس استفاده از موز‌های یخ زده را در این مرحله به هیج وجه از دست ندهید.

همچنین در صورت تمایل نداشتن شما برای استفاده از موز می‌توانید از نارگیل و یا هر میوه‌ دیگری استفاده کنید و یا حتی بدون استفاده از میوه میلک شیک خرمایتان را آماده کنید. یکی از میلک شیک‌های معروف کافی شاپ‌ها میلک شیک خرما و وانیل است.

مواد لازم طرز تهیه میلک شیک خرما

مواد لازم طرز تهیه میلک شیک خرما - فروشگاه اینترنتی جنوبی

برای تهیه این میلک شیک مقوی و سرشار از فیبر و پروتئین برای بدنسازان، کودکان و هر کسی که نیاز به بمب انرژی دارد، تنها به 3-5 دقیقه زمان نیاز دارید.

  • شیرکاملا سرد شده: 1/2 فنجان
  • خرما بدون هسته: 1/2 فنجان
  • موز یخ زده: 1 عدد بزرگ
  • عسل: 1 قاشق چایخوری
  • عصاره وانیل: 1 قاشق چایخوری

تمام مواد ذکر شده را باید در یک مخلوط کن با سرعت بالا مخلوط کنید تا یکدست شود. شما می‌توانید این معجون فوق العاده را بلافاصله سرو کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

اگه علاقه داری طرز تهیه ترافل خرما + 5 مرحله ساده بخون

10 فوت کوزه‌گری برای طرز تهیه میلک شیک خرما

ده 10فوت کوزه‌گری برای طرز تهیه میلک شیک خرما - فروشگاه اینترنتی جنوبی

نکته 1: شما می‌توانید از انواع خرما در طرز تهیه میلک شیک خرما استفاده کنید، در صورتی که خرمای مورد استفاده خشک است، آن‌ها را در مقداری آب گرم در یک کاسه کوچک به مدت 3-4 ساعت خیس کنید تا استفاده از آن راحت‌تر شود. آبی که در آن خرما را خیسانده‌اید را دور نریزید، زیرا دارای اکثر ویتامین‌ها و مواد مغذی خرما است.
نکته 2: شما می‌توانید از شربت افرا یا شهد آگاو برای نسخه گیاهی شیک خود استفاده کنید.
نکته 3: استفاده از عصاره وانیل در دستور طرز تهیه میلک شیک خرما طعم دلپذیری به این نوشیدنی می‌دهد.
نکته 4: علاوه بر این شما می‌توانید عصاره وانیل را نیز با پودر هل آسیاب شده، پودر دارچین آسیاب شده یا پودر جوز هندی جایگزین کنید.
نکته 5: می‌توانید با اضافه کردن یک قاشق بستنی وانیلی یا ماست یونانی سبب خامه‌ای و لذیذ‌تر شدن این شیک شوید.
نکته 6: در صورتی که ورزش کردن در برنامه روزانه شما وجود دارد و یا از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کنید می‌توانید یک قاشق پودر پروتئین به میلک شیکتان اضافه کنید. این شیک خوشمزه و مقوی را به عنوان میان وعده قبل یا بعد از تمرین سرو کنید.
نکته 7: در طرز تهیه میلک شیک خرما شما می‌توانید مطابق سلیقه خودتان از ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری شربت شکلات نیز استفاده کنید.
نکته 8: ا اگر تمایل دارید که شیک خرمایتان را سالم‌تر و مغذی‌تر تهیه کنید می‌توانید در حین مخلوط کردن، مقداری آجیل خیس خورده مانند انواع بادام و گردو نیز به آن اضافه کنید.
نکته 9: دانه‌های چیا، دانه‌های کتان، دانه‌های شاهدانه و غیره، برخی دیگر از گزینه‌های اضافی روی میز در دستور طرز تهیه‌ میلک شیک خرما هستند.
نکته 10: برای نگهداری شیک خرما، کافی است آن را در ظرف در بسته به مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید و از این نوشیدنی خنکتان لذت ببرید!

اگه علاقه داری فواید خرما در بارداری بخون

کلام آخر و میلک شیک خرما

کلام آخر و میلک شیک خرما - فروشگاه اینترنتی جنوبی

میلک شیک خرما یک نوشیدنی محبوب و خنک در روز‌های گرم تابستان است. همچنین نوشیدنی محبوب اکثر مسلمانان در ماه رمضان نیز محسوب می‌شود که به طور رایج سرو می‌شود. اگر در مسیر کاهش وزن هستید و یا روز‌های شلوغ و پر مشغله‌ای را می‌گذرانید این نوشیدنی به علت اینکه کالری نسبتا بالا و چربی اشباع شده‌‎ی کمی دارد، می‌تواند شما را برای زمانی طولانی سیر نگه دارد.

در صورتی که به علت مشغله زیاد وقت تهیه مواد اولیه این میلک شیک گوارا را ندارید، می‌توانید با مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی جنوبی Joonoobi.ir، از قیمت خرما و سایر مواد مورد نیاز با خبر شوید و مواد مورد نیاز این نوشیدنی را به صورت آنلاین تهیه کنید و ظرف چند دقیقه یک نوشیدنی سالم و مقوی برای خودتان و یا اعضای خانواده‌تان سرو کنید.

در صورتی که تجربه استفاده از طرز تهیه میلک شیک خرما و یا مصرف این معجون فوق العاده را دارید با ما و مخاطبانمان در قسمت نظرات به اشتراک بگذراید.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.