طرز تهیه ترافل خرما + 5 مرحله ساده

طرز تهیه ترافل خرما - جنوبی

طرز تهیه ترافل خرما

طرز تهیه ترافل خرما بسیار ساده و کاربردی است. شما می‌توانید این دسر خوشمزه و مقوی را با یک دستورالعمل ساده همراه با مواد اولیه‌ای همچون بیسکویت و گردو تهیه کنید و از آن در میان وعده روزانه خود استفاده کنید. خرما در ترکیبات اصلی این شیرینی جایگاه ویژه‌ای دارد و از خواص آن می‌توان به کاهش چربی خون، افزایش فسفر و ویتامین B بدن قابل توجهی می‌کند. همچنین این میوه منبع غنی از آهن و فیبر بوده و برای تقویت دستگاه ایمنی کودکان بسیار مفید است و برای ورزشکاران نیز می‌تواند یک عصرانه‌ مقوی باشد.

ترافل چیست؟

ترافل چیست - جنوبی

ترافل یا truffle یک نوع شکلات یا شیرینی توده‌ای است که شکل کروی، مخروطی یا منحنی و گرد دارد. این شیرینی برای نخستین بار در سال 1895 توسط فردی به نام دوفور در فرانسه تهیه شد. با توجه طعم خوشمزه و بی‌نظیر آن امروزه انواع ترافل با طعم‌های مختلف در بازار وجود دارد. اما از آنجایی که طرز تهیه این شیرینی بسیار ساده است شما می‌توانید آن در خانه بدون نیاز به حرارت فر یا ابزار خاصی درست کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خرما بریز

ترافل خرما چیست؟ | طرز تهیه ترافل خرما

ترافل خرما چیست - جنوبی

یکی از انواع ترافل‌ها با طعم خرما است که به دلیل تامین انرژی مورد نیاز بدن طرفداران بسیاری دارد. براین اساس ترافل خرما نوعی دسر یا شیرینی سالم و مقوی است که پایه اصلی آن را خرما تشکیل می‌دهد. شاید برای شما هم  علت نامگذاری آن جالب باشد. این دسر را به خاطر شکل گرد و کروی آن با این عنوان صدا می‌کنند. اغلب مصرف کنندگان این شیرینی را که از مخلوط شدن با دانه‌های روغنی مانند گردو یا بادام درست می‌شود را در وعده افطار در ماه مبارک رمضان مورد استفاده قرار می‌دهند تا انرژی خود را بازیابند. در این دستر می توانید از خرما خشک یا خرما شیره دار استفاده کنید.

اگر از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کنید می‌توانید در روند طرز تهیه ترافل خرمایی آنها را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید تا بتوانید طبق برنامه غذایی خود مصرف این شیرینی را مدیریت کنید.

طرز تهیه ترافل خرما خانگی

طرز تهیه ترافل خرما خانگی - جنوبی

همانطور که گفته شد، ترافل خرما یک میان وعده بسیار سالم و مقوی است که اغلب افراد برای پذیرایی در مهمانی‌ها و مراسم مختلف مذهبی از آن استفاده می‌کنند. افرادی که در طول روز دچار احساس ضعف یا گرسنگی می‌شوند، می‌توانند از این ترافل‌ها میل کنند.

بر این اساس در این مطلب قصد داریم که طرز تهیه ترافل خرمایی را با استفاده از خرما کبکاب یا خرما خاصویی آموزش دهیم تا در فرصت مناسب آنها را همراه با چایی سرو کنید.

بیشتر بخوانید: خرما برای کبد چرب مفید است یا مضر؟

مواد لازم برای تهیه ترافل خرما با گردو

مواد لازم برای تهیه ترافل خرما - جنوبی

  1. خرما: ۴۰۰ گرم
  2. بیسکوییت پتی بور یا ساقه طلایی: ۶ عدد
  3. گردو: ۳ قاشق غذا خوری
  4. کره: ۱ قاشق غذا خوری
  5. کنجد: ۳ قاشق غذا خوری
  6. پودر گل سرخ: ۳ قاشق غذا خوری
  7. پودر پسته: ۳ قاشق غذا خوری
  8. پودر نارگیل: ۳ قاشق غذا خوری
  9. پودر هل و دارچین: به مقدار دلخواه

مراحل درست کردن طرز تهیه ترافل خرما

مراحل درست کردن طرز تهیه ترافل خرما - جنوبی

در این مطلب قصد داریم تهیه یک ترافل خرمایی خوشمزه و بی‌نظیر با استفاده از بیسکویت و گردو را آموزش دهیم. شما می‌توانید این ترافل‌ها را با انواع مغزیجات مانند پودر پسته، نارگیل، تکه‌های گردو و کنجد، خلال بادام و غیره تزیین و آماده سرو کنید. خرما پایه اصلی این ترافل است. خرما میوه ای لذت بخش برای انواع رسپی است.

مرحله اول: آماده‌سازی پودر بیسکویت

آماده‌سازی پودر بیسکویت - جنوبی

ابتدا بیسکویت‌ها را در یک کیسه پلاستیکی بریزید و با وردنه آنها را بکوبید تا به شکل خرده شن در بیایند. البته برای خرد کردن بیسکویت‌ها می‌توانید از غذاساز یا میکسر نیز استفاده کنید تا سرعت کار شما افزایش یابد. در این مرحله می‌توانید مغز گردوها را نیز جدا کرده و در میکسر آنها را پودر کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی و راهنمای خرید شیره خرما

مرحله دوم طرز تهیه ترافل خرما: آماده‌سازی خرما

آماده‌سازی خرما ترافل خرما - جنوبی

خرما یکی از محصولات ارزشمند جنوب کشور است که شما می‌توانید خرما عمده را از فروشگاه‌های معتبر با کیفیت مطلوب خریداری کنید. برای تهیه ترافل در ابتدا، خرماها را خوب بشویید و بگذارید تا کاملا خشک شود. سپس هسته خرماها را جدا کنید و درون مخلوط کن بریزید تا حسابی با هم ترکیب شوند. در صورت تمایل می‌توانید پوست خرماها را نیز به آرامی جدا کرده و بعد مخلوط کنید.

مرحله سوم: تفت دادن خرما

تفت دادن خرما ترافل خرمایی - جنوبی

در این مرحله از طرز تهیه ترافل خرما، درون یک تابه مناسب مقداری کره بریزید تا به با حرارت ملایم ذوب شود. سپس خرماها را به درون تابه انتقال دهید تا ضمن تفت دادن با کره نرم شوند. فرآیند تفت دادن خرماها را برای ۵ دقیقه ادامه دهید و در انتها مقداری پودر هل و دارچین به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه مایه خمیری شکل

تهیه مایه خمیری شکل ترافل خرمایی - جنوبی

برای اینکه بافت خرماها کاملا صاف و یکنواخت شود می‌توانید آنها را با پشت چنگال یا قاشق کاملا له کنید. پس گردوی خرد شده یا آسیاب شده را به آن اضافه کنید تا مواد یکدستی بدست بیاید. در صورت نیاز می‌توانید این مواد را داخل مخلوط کن ریخته و له کنید.

مرحله پنجم: اضافه کردن پودر بیسکویت

اضافه کردن پودر بیسکویت تراقل خرمایی - جنوبی

همانطور که خرماها درون مخلوط کن قرار دارند، مقداری از پودر بیسکویت را درون داخل آن بریزید تا یک مایه خمیری شکل مناسب درست شود. با این کار خرما دیگر به تیغه مخلوط کن نیز نمی‌چسبد.

مرحله آخر طرز تهیه ترافل خرمایی

مرحله آخر طرز تهیه ترافل خرمایی - جنوبی

دست‌های خود را با کمی کره یا روغن چرب کنید یا با آب مرطوب کنید. سپس از مواد خمیری شکل خرما به مقدار مناسب برداشته و در دست خود آنها را گرد کنید و به آن حالت دهید. بعد از گرد کردن ترافل‌های خرمایی آنها را داخل پودر پسته، پودر نارگیل، پودر گردو، پودر گل سرخ بغلتانید تا ترافل‌هایی با رنگ‌های مختلف و مزه‌های متفاوت تهیه کنید.

در انتها این ترافل‌ها را داخل یک سینی قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید. بعد از طی کردن این مراحل ترافل خرما آماده سرو است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید خرما خاصویی

بهترین خرما را از کجا بخریم؟

بهترین خرما را از کجا بخریم - جنوبی

برای خرید خرما راه‌های زیادی وجود دارد اما سایت من و بازار با ارائه محصولات متنوع و با کیفیت توانسته در بین فروشگاه‌های آنلاین طرفداران بسیاری را پیدا کند. شما می‌توانید تمام مواد اولیه مورد نیاز طرز تهیه ترافل خرما را از بین کالاهای باکیفیت و با اصالت فروشگاه اینترنتی جنوبی از بهترین و برترین برندها خریداری کنید. برای ثبت سفارش به بخش دسته‌بندی سایت جنوبی بروید و از بین محصولات درج شده می‌توانید متناسب با نیاز خود خرید را تکمیل کنید. ما قیمت خرما را بصورت رقابتی تعیین کردیم تا بتوانیم در کنار کیفیت قیمت های مناسب نیز به شما ارائه کنیم.

2 دیدگاه

  1. Sarina-bu خرداد 14, 1402 پاسخ

    من عاشق رسپی تای اینجوریم. ترافل زیاد درست کردم و این ترافلای خرما هم خیلی چیز خوبین.
    رسپی با خرما‌ رو لطفا بیشتر کار کنید.

    • پیشتیبانی جنوبی خرداد 19, 1402 پاسخ

      سپاس از دیدگاه شما
      تلاش میکنیم تا بهترین ها رسپی های خرما رو در اخیتیار شما قرار بدیم

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.