خرما و رفلاکس معده + ارتباطی شگفت انگیز

خرما برای رفلاکس معده - جنوبی

مصرف خرما و رفلاکس معده

خرما به عنوان یک ماده غذایی پر خاصیت طرفداران بی‌شماری دارد. خواص زیاد این ماده غذایی باعث شده است تا مصرف آن در بین خانواده‌ها افزایش یابد. طبع گرم خرما آن را به یک داروی طبیعی برای معده تبدیل کرده و به همین دلیل در طب سنتی به استفاده از این ماده غذایی با ارزش بسیار توصیه شده است. تحقیقات انجام گرفته و نتایج به دست آمده نیز نشان می‌دهد مصرف خرما و رفلاکس معده با هم مرتبط هستند.

مهم‌ترین خواص خرما

مهم‌ترین خواص خرما - جنوبی

این میوه به دلیل دارا بودن مواد مغذی برای دیگر اندام‌های بدن نیز مفید است. از این رو خرما و انواع محصولات به دست آمده از آن مانند شیره خرما می‌توانند به عنوان یک میان وعده سالم مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین افرادی که دچار رفلاکس معده هستند می‌توانند با مصرف روزانه تنها چند عدد خرما علاوه بر تامین انرژی از خواص بی‌نظیر آن برای معده و سیستم گوارش بهره‌مند شوند. در ادامه به بررسی مصرف خرما و رفلاکس معده خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: خواص خرما

خرما برای رفلاکس معده

خرما برای رفلاکس معده - جنوبی

رفلاکس معده یا همان بازگشت اسید معده باعث ایجاد سوزش در این قسمت از بدن می‌شود. در زمان رفلاکس محتویات معده و اسید آن وارد مری شده و ناراحتی گوارشی برای فرد ایجاد می‌کند. در صورتی که این اتفاق به دفعات تکرار شود به آن بیماری رفلاکس معده گفته می‌شود. در واقع دریچه معده در زمان فعالیت به خوبی بسته نشده و نمی‌تواند از ورود محتویات به داخل مری جلوگیری کند. به همین دلیل درمان رفلاکس معده مسئله جدی و مورد توجه بسیاری از افراد است. زمان بررسی رابطه مصرف خرما و رفلاکس معده متوجه می‌شوید که علائم این بیماری و شدت آن ممکن است از کم به زیاد در افراد متغیر باشد.

معمولاً افرادی که دچار این بیماری هستند پس از خوردن غذا و دراز کشیدن بعد از آن متوجه علائم بیماری می‌شوند. از علائم اصلی رفلاکس معده می‌توان به سوزش سینه یا گلو، احساس تلخی در دهان، سرفه و خس خس سینه، آسم، مشکلات تنفسی و افزایش بزاق اشاره کرد.

رفلاکس معده - جنوبی

بروز رفلاکس معده نیز با توجه به سبک زندگی افراد و تغذیه آنها متفاوت است. اگر چه پزشکان دلیل اصلی آن را وجود فتق هیأتال عنوان می‌کنند؛ اما عوامل دیگری نیز در ایجاد آن نقش دارند. تعدادی از این عوامل می‌تواند چاقی، کشیدن سیگار، عدم فعالیت ورزشی، مصرف دارو‌هایی مانند داروی آسم و یا رژیم غذایی فاقد فیبر، مصرف آنتی هیستأمین‌ها و مسکن‌ها و خوردن کافئین و یا نمک زیاد و غذای پرچرب باشد.

همگی این عوامل به راحتی قابل کنترل هستند افرادی که به این بیماری دچارند می‌توانند برای درمان از خواص خرما بهره ببرند. با توجه به ارتباط مصرف خرما و رفلاکس معده می‌توان بیماری رفلاکس معده با شدت کم را به صورت خانگی و با مصرف مواد مغذی مانند خرما درمان کرد.

بیشتر بخوانید: آیا خرما چاق کننده است و مصرف آن باعث اضافه وزن می‌شود؟

خرما برای رفلاکس معده خوب است

خرما برای رفلاکس معده خوب است - جنوبی

مصرف خرما و رفلاکس معده ارتباطی تنگاتنگ دارند. با توجه به موارد ذکر شده، از مهم‌ترین مواد غذایی که می‌تواند در درمان رفلاکس معده در خانه مورد استفاده قرار بگیرد، میوه درخت نخل یا همان خرما و محصولات به دست آمده از آن است. خرما بهترین گزینه برای درمان بیماری‌های گوارشی محسوب می‌شود. از مواد مغذی موجود در خرما می‌توان به پتاسیم، منیزیم، آنتی اکسیدان و قندهای ساده مانند گلوکز، فروکتوز و ساکاروز اشاره کرد.

مصرف روزانه چند عدد خرما به بهبود وضعیت افراد درگیر با بیماری رفلاکس کمک می‌کند. این ماده غذایی با ارزش که از آن به عنوان منبع غذایی غنی یاد می‌کنند، علاوه بر رفلاکس برای زخم معده، یبوست و آلرژی نیاز مناسب است. در بسیاری از رژیم‌های لاغری استفاده از خرما برای کاهش اثر اسید معده توصیه شده است.

وجود خواص آنتی اکسیدانی درون خرما باعث می‌شود تا این میوه در بهبود دستگاه گوارش مؤثر باشد. افرادی که دچار بیماری‌هایی مانند زخم معده هستند نیز می‌توانند از خرما یا شیره خرما برای درمان خود استفاده کنند. خرما یک داروی طبیعی برای درمان مشکلات گوارشی است که در صورت مصرف آن به صورت اعتدال هیچ گونه عوارضی نخواهد داشت. گنجاندن چند عدد خرما در رژیم غذایی روزانه درمان رفلاکس معده را تضمین می‌کند.

مصرف روزانه خرما - جنوبی

معمولاً خرما در مصرف روزانه همراه با دیگر مواد غذایی مانند شیر، ماست، عسل، ارده، گردو، دنبه و بادام استفاده می‌شود. اما برای استفاده از این ماده غذایی با ارزش، با هدف درمان رفلاکس بهتر است از مخلوط آن با عسل استفاده شود. زیرا عسل نیز می‌تواند اثر مثبت در درمان بیماری‌های معده داشته باشد.

خرما به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان زخم معده و رفلاکس معده به شدت توصیه می‌شود. طب سنتی مصرف خرما و رفلاکس معده را مرتبط دانسته و خرما و شیره خرما را داروی رفلاکس معده می‌داند. این ماده طبیعی با خواص شگفت‌انگیز می‌تواند برای بهبود فعالیت دیگر بخش‌های دستگاه گوارشی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: خرما برای کبد چرب مفید است یا مضر؟

دیگر خواص خرما

دیگر خواص خرما - جنوبی

خواص آنتی اکسیدانی خرما نیز برای دستگاه گوارش مفید است. از آنجایی که این داروی گیاهی هیچ گونه ضرری برای بدن ندارد در درمان زخم‌های گوارشی توصیه می‌شود. زخم معده اغلب زمانی که معده خالی است ایجاد می‌شود. درد آن نیز معمولاً یک ساعت پس از خوردن مواد غذایی به وجود می‌آید.

وجود منیزیم در خرما سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد. همچنین می‌تواند با کاهش التهابات بدن در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها مؤثر باشد. بنابراین افرادی که به طور روزانه از این ماده غذایی استفاده می‌کنند در واقع از ابتلا به بیماری‌های گوارشی نیز جلوگیری کرده‌اند. این ماده غذایی از قدیم الایام در درمان زخم‌های روده، معده و التهابات این قسمت‌های بدن مورد استفاده بوده است.

شیره خرما و رفلاکس معده

شیره خرما و رفلاکس معده - جنوبی

شیره خرما که از محصولات جانبی خرما است همان خواص خرما را داشته و می‌تواند به عنوان جایگزین قند‌های مصنوعی در خانه استفاده شود. مصرف شیره خرما در وعده صبحانه علاوه بر تأمین مواد معدنی در بدن، رفع ناراحتی‌های گوارشی و رفلاکس معده را نیز به دنبال دارد.

در صورتی که شیره خرمای موجود در بازار اصل باشد همان خواص خرما را دارا است و یک میان وعده سالم محسوب می‌شود. شیره خرمای استاندارد که در آن از افزودنی‌های مصنوعی استفاده نشده باشد، دارای رنگی شفاف است. همچنین بوی سوختگی و یا ترشیدگی نمی‌دهد. طعم آن نیز شبیه به طعم خرما است و در صورت ماندن در دمای اتاق دچار شکرک زدگی نخواهد شد.

سخن آخر

خرما رفلاکس معده - جنوبی

مصرف خرما و رفلاکس معده دو گزینه جدانشدنی هستند. از مهم‌ترین مزایای استفاده از خرما و مشتقات آن کمک به بهبود یبوست، تنظیم کلسترول، مشکلات قلبی، کم خونی، مشکلات روده، پیشگیری از سرطان و درمان فشارخون است. به همین دلیل مصرف روزانه آن به همه افراد توصیه می‌شود.

با توجه به تمام خواص ذکر شده فروشگاه اینترنتی مواد غذایی جنوبی انواع خرمای صادراتی با کیفیت را در وزن‌های مختلف به صورت آنلاین عرضه می‌کند تا علاقه‌مندان خرید راحتی داشته باشند. کلیه مصرف‌کنندگان این ماده غذایی می‌توانند با اطمینان خاطر از کیفیت محصولات و تازگی آن‌ها را خریداری کنند. خرمای عرضه شده در این فروشگاه دارای تاریخ تولید و انقضا است و خریداران می‌توانند محصول مورد نظر ر ا با مقایسه قیمت خریداری کنند. همچنین خرید خرما به صورت بسته‌بندی نشان دهنده بهداشتی بودن آن است. وجود نشان استاندارد سلامت نیز یکی دیگر از مزیت‌های خرید اینترنتی از فروشگاه جنوبی محسوب می‌شود.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.