طرز تهیه خرما ارده با 3 حرکت ساده

خرما ارده - جنوبی

خرما ارده

خرما ارده، یکی از تولیدات مشتق شده از خرما است که از محصولات مهم در صنعت غذایی است. خرما ارده، به محصولی گفته می‌شود که از ترکیب خرما و ارده به دست می‌آید. در طرز تهیه خرما ارده برخی از خرما بدون هسته نیز استفاده می کنند. حتی میتوان از کنجد نیز در این ترکیب جذاب خوشمزه استفاده کرد.

مواد لازم در طرز تهیه خرما ارده

مواد لازم در طرز تهیه خرما ارده - جنوبی

  1. خرمای تازه: ۱۰ عدد
  2. ارده: ۲ پیمانه

توجه کنید در طرز تهیه خرما ارده، این دسر خوشمزه می توان از انواع خرما استفاده کرد. خرما شیره دار و نیمه خشک گزینه های مناسب این رسپی هستند.

طرز تهیه خرما ارده

طرز تهیه خرما ارده - جنوبی

  1. ابتدا خرماها را از هسته جدا کرده و در یک ظرف بزرگ قرار دهید.
  2. سپس ارده را به خرماها اضافه کرده و تمام مواد را با هم مخلوط کنید.
  3. سپس با استفاده از یک چنگال یا قاشق، خرماها را به آرامی خرد کنید تا یک مخلوط یکدست به دست آید.

توجه داشته باشید که در صورتی که خرماها ترش بودند، می توانید شیره خرما به آن اضافه کنید تا از طعم ترشی خرما کم کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رنگینک خرما

خواص خرما ارده

خواص خرما ارده - جنوبی

خرما و ارده به دلیل داشتن ترکیبی مناسب از مواد مغذی، فواید زیادی برای بدن دارند. برخی از فواید این مواد غذایی به شرح زیر است:

  • خرما به عنوان یک منبع خوب از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی، انرژی و الیاف مفید برای بدن شناخته شده است. این میوه باعث افزایش قدرت تحمل بدن و کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، کاهش فشار خون و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
  • ارده حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. مصرف این ماده غذایی باعث کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سلامت استخوان‌ها، افزایش انرژی و تحرک گوارشی، کاهش کلسترول بد و بهبود سلامت مغز می‌شود.

با این حال، در صورتی که به هر دلیلی نیاز به تغییر در رژیم غذایی دارید، قبل از مصرف هر گونه ماده غذایی بهتر است با متخصص تغذیه خود مشورت کنید.طرز تهیه خرما ارده را فراموش نکنید. این منبع انرژی به سلامتی شما کمک می کند.

بیشتر بخوانید: کالری خرما Dates Calories

پیشنهاد می کنیم تا برای تامین خرما در این رسپی به فروشگاه اینترنتی جنوبی مراجعه کنید. در این فروشگاه می توانید انواع خرما نظیر کبکاب، خاصویی، زاهدی، شهابی و … را در بهترین کیفیت خریداری و درب منزل دریافت کنید.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.